måndag 30 april 2012

Kanske kanske, hoppas!

Min största önskan är att få en ruvhöna, och kanske kanske har jag en nu. Marylin ligger helt platt i ett rede o har provlegat lite hela veckan, boat med fjädrar och grejer. I eftermiddags när jag skulle ta äggen så pickade hon lite argt på mig, så efter att ha plockat ut äggen så ångrade jag mig och datererade och lade tillbaka 3 ägg. Jag gör en chansning nu och låter henne ha de där äggen där, kanske kanske blir de "riktiga" bebisar!

Mina andra gullepluttar växer så det knakar, de är så roligt att följa dem. Har nu också satt in lite pinnar på låghöjd i deras hönsgård så de kan börja sitta på pinnar och få lite höjdkänsla. De har i dag för första gången fått lite grönt gräs och maskrosblad att knapra på, mycket poppis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar