onsdag 18 april 2012

Nu händer det grejer!

Mina små bebisar fick ta med sig sitt akvarium och flytta ut i hönshuset i fredags, luktade lite väl mycket zooaffär nu.

Flytten har gått fint och de håller värmen bra med värmelampan. Men blir så glad när jag läste att lilla ligan som flyttat hem till Åsboligan har fått prova på att ha egen mamma! Härligt att hönor tar sig an andra kycklingar så där bara rätt av. Hoppas som tusan att jag av de här kläcket nu få fram en ruvhöna så även mina små i framtiden får en riktig mamma. Så länge så vet ni att jag ställer upp, har suttit o myst med ett par gospluttar i dag, de är såååå söta!!!

Däremot så växer de och sätter fjädrar till tusen så snart är de inga söta dumbollar längre utan om bara nån vecka är de ohängda tonåringar. Tror att bara om en vecka så kan de lämna akvariet och få gå i hela sin lilla hönsgård.

Testade förresten också att ha med mig Frans och Marylin inne hos kycklingarna i dag för min tanke var att sätta i hop dessa tillsammans till en egen liten bestättning över sommaren. De gick över förväntan de bara tittade inte en tillstumelse till att vilja anfalla de små, dröjer dock innan ja vågar släppa ihop dem själva helt.

Lägger förresten in ett recept till strax =)

Kackel, kackel från Värpisarna

1 kommentar: