onsdag 4 april 2012

Påskäggsjakt


Ville & Maja Gräddnos gnager pinne,
och en spatserande Prins E
Jag har tyckt att det saknats en del ägg de sista dagarna. Hade ju tänkt färga ett gäng inför den stundande påskhelgen, och skulle även vilja ha några för allt påskmys. Det har inte riktigt stämt med bara 3-4 ägg om dagen. Hmmm...dags att leta lite. Dessutom har Berta Bus varit ovanligt mycket frånvarande. Då jag letat en stund var det bara ett sällsynt gömställe kvar; kaninernas kista. Det bor nämligen två Gotlandskaniner hos hönsen, Ville & Maja Gräddnos, och de har en herdelig gammal kista med privat ingång att tillgå ut i fall de vill fly hönsen. Jag lyfte på locket...och fann en Berta Bus ligga och trycka i halmen. Kvarten senare såg jag henne äta frukost. Lyfte på locket igen, då såg jag det här:

Vad ska det bli av detta tro? 17 st! en kull till?




2 kommentarer:

  1. Vilken fantastiskt mysig blogg ni har. Vad kul att gå ihop tre vänner och skriva tillsammans! Lycka till med de små hönorna framöver.

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastiskt trevlig blogg ni har skapat! Inspirerande recept och bilder och trevlig läsning. Toppen bra initiativ!

    SvaraRadera