torsdag 12 april 2012

Diverse tillökning

Hos Åsboligan händer det saker! Under Thelma ligger det i alla fall tre små blyga kycklingar, kan vara fler, men vill inte störa dem mer än nödvändigt, även om det är svårt att låta bli. Ny rapport och bilder kommer!

Dessutom blev jag under helgen hastigt och lustigt ägare till en skock Orusthöns. En vän skulle flytta till Australien och hade inte lyckats hitta hem till dem, så de råkade hamna här. Har inte bestämt mig än om de får bli bofasta eller om jag ska hitta nytt hem åt dem. Det hela blir lite mer krångligt när man har genbank, för det får inte finnas några tveksamheter om kycklingarnas härkomst. Därför är det nu lite passande och de får turas om att vara ute i trädgården. Bestämmer jag mig för att ha kvar dem blir det ännu en hönsgård, och den är det underhållande att fantisera om... Bilder kommer på samtliga underverk. Objekten har en förmåga att springa ur bild. De sista fotosessionerna är särskilt misslyckade.

1 kommentar: