torsdag 26 april 2012

Nu händer det grejer igen!

När jag skulle se till hönsen efter jobbet idag pep det från redet där Magda ruvar. Trodde först jag hörde vårfåglarna utanför, men så pep det igen, och när jag försiktigt lyfte på Magda var det hålslag i ett av äggen! Jisses! Denna gång har jag inte haft någon koll alls på ruvningstid och kläckningsdagar. Trodde i mitt stilla sinne att det var en vecka kvar, minst. Spännande! Nu har ju Åsbohönsen bytt rum, och jag tror inte kyckling- och äggtjuven varit i eller kan ta sin in i det rummet, men för säkerhetsskull byggde jag en kompostgallersbur runt henne. Lite elakt, kanske, men vill inte vara med om samma resa igen. Hos Orusthönsen fanns inga ägg i dag heller... Funderar på att låta en av katterna bo i hönshuset för en dag för att se om det gör skillnad.
Fortsättning följer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar