onsdag 25 april 2012

Tjyveri?

Jag skrev tidigare om hur jag möttes av en förtvivlat pipandes Bella-kyckling i hönshuset, hur fem av hennes syskon låg döda och att en sjätte saknades. Bella mår fint i terrariumet med de andra kycklingarna och har, av mina barn, fått efternamnet Glitterfot. Det börjar dock bli trångt, men det vette katten om jag vågar flytta ut dem än, för det har försvunnit ägg.... Det stärker mina misstankar om att någon lymmel var inne och störde friden i hönshuset den där dagen, snodde med sig en kyckling och sedan kommit tillbaka för påfylllning, men har då fått ägg istället. Efter händelsen med de döda kycklingarna bytte jag rum på Åsbo- och Orusthönsen av praktiska skäl. Därför är det Orustägg som nu försvinner, har bara fått ett på fem dagar, och de lägger oftast två om dagen, så något skumt är det. O jag som samlar Orustägg för att lägga i kläckaren.... Man skulle haft en liten kamera där ute för att se vad som egentligen försiggår. Så jag drar på flytten några dagar till, för säkerhetsskull!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar