torsdag 24 maj 2012

Ungdomsbus!

De måste vara i tonåren nu, våra 7 veckor gamla kycklingar. De börjar göra upp om rangordningen, testar flygförmågan och smakar sig fram i trädgården efter allt möjligt ätbart. Än så verkar dock pannkakor och spaghetti höra till favoriterna, det är väl så med barn och ungdomar...

Låt mig presentera (fr vänster); Cecilia, Pip,
Madicken, Alice och Bella
Hittade inte fem av de stora när jag skulle stänga för natten idag. Blev riktigt orolig! De var inte i kycklinghuset, så jag började oroligt leta efter tecken på rovdjur eller rymningsförsök i hönsgården. Hjärtat klappade uppe i halsgropen och jag började förbanna traktens minkar och illrar då jag plötsligt hör ett litet pip ovanför mig. På högsta grenen i plommonträdet har de knött ihop sig. De ser riktigt tonårsstöddiga ut och tycks säga: "Vi sover ute i natt morsan, natten är vår!" Det kom arga harranger ur deras näbbar när jag vänligt men bestämt lyfte ner dem för lite kvällsmat och nattning på sovpinnen. Än är de för små för utebus om nätterna! Om jag får bestämma.... 

Med en smak av sommaren....från Åsboligan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar