tisdag 27 mars 2012

Frasse är ju smart!

När jag började med höns så hade jag inte så höga tankar om deras tanke kapacitet, men oj oj de är små smarta varelser. De har man sett prov på många gånger de två åren de bott här på gården. Men nu har jag nog fått nåt lite smartare än på länge här i hönsgården, nämligen översociala tuppen Frasse. Världens goaste lilla korsningstupp, nog mest Dvärgkochoin i honom. Här om dagen när vi satt ute och åt lunch så skulle ju Frasse vara med och sitta i knät och gosa... de här höll ju inte så jag bar ner honom till hönshuset och stängde in honom tills vi ätit klart, tänkte jag... Tre minuter senare var han tillbaka, men tro inte att han ville vara i närheten av oss mer. Nej han gick demostrativt förbi bordet, blängde lite på oss och gick bakom huset och letade delikata maskar i stället. Han var nog så förnärmad eller livrädd för att bli instängd igen o missa vårsolens stolar så det var änna bäst att hålla sig undan!

Smart tupp den där Frasse =)