fredag 8 juni 2012

Tror att någon har ont i magen....

Har länge misstänkt att jag har en äggtjyv i faggorna. En listig en, som passar på när jag inte är i närheten, och som är liten nog att ta sig igenom hönsnätet. Det senaste har jag vissa dagar varit utan ägg, ibland bara fått ett, och det stämmer inte då jag har 6 hönor som gärna värper. Skulle vara konstigt om de bara lagt av. Men så igår fick jag det bekräftat. Den lilla lymmeln har nämligen berövat mig på ett av redäggen av gummi! Tji fick han, och kanske även ont i magen...
Hade räven här igen här om dagen också. Den knep en höna för oss, så i helgen blir det utbyggnation av den gamla hönsgården så jag med gott samvete kan ha dem instängda mer. Trist, men nödvändigt. Inte bara vi kackeltanter som älskar höns...

Hälsningar Åsboligan!!

1 kommentar:

  1. Varför har man redeägg av gummi? Är det för att uppmuntra ruvning?

    SvaraRadera